انواع هاست ها کدامند؟

سلام دوستان با یک Eli5 دیگه همراه شماییم.

به طور کلی میتوان سرویس ها هاستینگ را به 4 بخش هاست اشتراکی، VPS ، Cloud و Dedicated تقسیم بندی کرد.

  • هاست های اشتراکی چیست؟

هاست های اشتراکی مناست کسب و کار ها و یا افراد تازه کار میباشد. علت اینجاست که این هاست ها بسیار مقرون به صرفه است و برای شروع مناسب است. علت اینکه به این سرویس هاست اشتراکی میگویند این است: دیتاسنتر ها یک سرور با امکانات محدود را بین حدود 3000 سایت تقسیم میکنند. مشکل اصلی این سرویس اینجاست که اگر سایت پربازدید در بین این 3000 سایت وجود داشته باشد سرعت لود یا بارگذاری باقی سایت ها را به شدت پایین می آورد.

شما در این سرویس به تنظیمات سمت سرور دسترسی ندارید.

  • هاست VPS چیست؟

کلمه VPS مخفف کلمه Virtual Private Serve است یا به فارسی سرور خصوصی مجازی. VPS نیز مانند هاست های اشتراکی یک سرویس اشتراکی است اما طریقه به اشتراک گذاری آن متفاوت است. تفاوت اینجاست که این سرویس منابع خود را بین 10 الی 20 کاربر تقسیم میکند و اگر سایتی از منابع خود بیشتر استفاده کند به سایت های دیگر لطمه ای وارد نخواهد شد.

هاست های VPS دارای دسترسی های زیادی هستند و شما میتوانید مطابق با نیاز خود تنظیماتی را برروی آنها انجام دهید.

  • هاست اختصاصی یا Dedicated

در این نوع دیگر خبری از اشتراک منابع بین چند کاربر نیست و سایت شما به صورت اختصاصی برروی یک سرور قرار میگیرد. در هاست های اختصاصی شما میتوانید بر اساس نیازی که دارید سفارشی سازی کنید و دست شما به طور کامل باز میگذارند که به چه مقدار رم و … نیاز دارید. این هاست ها اصلا برای افرادی که اطلاعات کافی در زمینه تکنولوژی و کامپیوتر ندارند توصیه نمیشود زیرا تمام تنظیمات سرور با خود شماست.

با ما همراه باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *