ساخت اپلیکیشن و تاثیر آن در رشد بیزینس

امروزه دنیا به سمتی رفته است که تقریبا همه‌ی اقشار جامعه، از کودک تا سالمند به یک دستگاه هوشمند و اینترنت دسترسی دارند. قطعا در چنین فضایی، نحوه‌ی مدیریت و رشد یک بیزینس نیز متفاوت شده و نمی‌توان انتظار داشت که با همان روش‌های سنتی بتوان به تمامی مشتریان خدمت ارائه کرد. این شرایط باعث شده که ساخت اپلیکیشن به یک ضرورت برای هر بیزینس تبدیل شود. در ادامه‌ی این مطلب شما را با تاثیر داشتن اپلیکیشن در برخی از انواع بیزینس آشنا می‌کنیم تا به کمک آن‌ها بتوانید ایده‌هایی برای طراحی اپلیکیشن منحصر به تجارت خود به دست بیاورید.

1- ساخت اپلیکیشن برای وبلاگ خبری

ساخت اپلیکیشن و تاثیر آن در رشد بیزینس

شاید یکی از فعالیت‌هایی که به لطف پیشرفت تکنولوژی رشد زیادی کرده است، تبدیل شدن روزنامه‌ها و مجلات به وبلاگ‌های خبری باشد. روز به روز تعداد افرادی که برای خرید روزنامه و مجله به دکه‌ها مراجعه می‌کنند کمتر شده و کاربران به استفاده از سایت‌ها و وبلاگ‌های اینترنتی روی می‌آورند. با این که داشتن سایت خود یک گام در مدرنیزه شدن یک بیزینس است، ولی ساخت اپلیکیشن موبایل می‌تواند درهای جدیدی را برای رشد این بیزینس‌ها باز کند.

برای مثال، در گذشته این نوع وبلاگ‌ها و وبسایت‌ها از ایمیل یا از فیدهای RSS استفاده می‌کردند تا درج خبر جدید را به کاربران خود اطلاع دهند، ولی با استفاده از یک اپلیکیشن به راحتی با ارسال یک اعلان، به تمامی کاربران خود وجود خبر جدید را اطلاع رسانی می‌کنند تا کاربران بتوانند در لحظه از آخرین اخبار مطلع گردند.

ساخت اپلیکیشن و تاثیر آن در رشد بیزینس

یکی دیگر از مسائلی که در این بیزینس‌ها وجود دارد این است که درآمد عمده‌ی این سایت‌ها از تبلیغات بنری و کلیکی است. ولی مشکلی در این حوزه وجود دارد؛ بسیاری از کاربران از افزونه‌هایی در مرورگر اینترنت خود استفاده می‌کنند که جلوی نمایش این گونه تبلیغات را می‌گیرند و این مساله می‌تواند به بیزینس و درآمدزایی اون وبسایت آسیب بزند. ولی در اپلیکیشن کاربران نمی‌توانند چنین کاری انجام دهند و صاحب بیزینس مطئن است که تبلیغی که در اپلیکیشن خود قرار می‌دهد، برای تمامی کاربران نمایش داده خواهد شد.

2- طراحی اپلیکیشن برای فروشگاه‌ها

با به وجود آمدن و رشد تجارت‌هایی نظیر دیجیکالا و اسنپ مارکت، بسیاری از افراد، دیگر برای انجام خرید‌های ساده‌ی خود (نظیر مواد غذایی و خوراکی) نیز از اپلیکیشن‌های موبایل استفاده می‌کنند. چنین مساله‌ای، به ویژه در شهرهای پیشرفته، می‌تواند تهدیدی برای فروشگاه‌های محلی باشد. در چنین بازاری، رقابت در آنلاین شدن است! فروشگاه‌های محلی با ارائه‌ی یک اپلیکیشن به مشتریان خود می‌توانند امکان خرید آنلاین را برای آن‌ها فراهم کنند و به رقابت با فروشگاه‌های سراسری بپردازند، چراکه وقتی یک شخص دنبال خرید مواد غذایی و خوراکی است، طبیعی است که نزدیک‌ترین و سریع‌ترین راه را انتخاب کند. خب چه راهی سریع‌تر از فروشگاه محل که در تنها چند دقیقه می‌تواند مجصولات را به دست مشتری برساند؟

ساخت اپلیکیشن و تاثیر آن در رشد بیزینس

هچنین این فروشگاه‌ها می‌توانند با ارائه‌ی بخش‌هایی نظیر باشگاه مشتریان، به مشتریان خود به ازای هر خرید امتیاز داده و جوایز و تخفیف‌هایی را برایشان در نظر بگیرند تا مشتریان به آن‌ها وفادار مانده و همیشه برای خرید‌های خود از اپلیکیشن آن فروشگاه استفاده کنند.

3- اپلیکیشن برای سایر مشاغل

تولیدی پوشاک دارید؟ همواره آخرین نمونه‌کارها و محصولات خود را با مشتریانتان در میان بگذارید. خدمات نظافتی و تعمیراتی در منزل ارائه می‌دهید؟ با ارائه‌ی یک اپلیکیشن، ثبت درخواست و اطلاع از قیمت را برای مشتریان خود ساده کرده و آن‌ها را از تخفیفات فصلی و مناسبتی خود آگاه کنید. صاحب یک تجارت اتوشویی هستید؟ مشتریان خود را به محض آماده شدن کت آن‌ها با یک اعلان در گوشی هوشمندشان مطلع نمایید!

باورش شاید سخت باشد، ولی با یک امکان بسیار ساده در اپلیکیشن خود، می‌توانید خود را از سایر رقبایتان متمایز کرده و یک سر و گردن در رقابت با آن‌ها جلو بیفتید.

بسیاری از صاحبین مشاغل تصور می‌کنند که ساخت اپلیکیشن و طراحی سایت برای بیزینس‌های سراسری و بزرگ است و تجارت‌های محلی سودی از آن نمی‌برند. این تصور کاملا اشتباه است. نه تنها با ایجاد یک سایت و اپلیکیشن می‌توانید به راحتی به محله‌ی خود خدمت رسانی نمایید، بلکه مسیر سراسری شدن تجارت شما نیز باز می‌شود و در صورتی که شغل شما امکان سراسری شدن را داشته باشد، یک گام از سایر رقبای خود در این زمینه جلو خواهید بود.

گروه نرم‌افزاری هایکدز آمادگی کامل دارد تا برای هر تجارتی به طراحی اپلیکیشن و طراحی وبسایت پرداخته و با ارائه مشاوره‌ی رایگان، شما را در مسیر رشد بیزینستان همراهی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *